Alla inlägg den 25 januari 2013

Av rossakanin - 25 januari 2013 14:10

Då var dagens skolarbete avklarat! Nu väntar kvällens roligheter! :D

Det börjar med ett medelpass på friskis. Sen efter det hem, duscha och fixa i ordning sig.

Efter det så ska jag hem till Tova. Där ska jag och några av tjejerna från studiegruppen ha tjejkväll! Vi ska gå spel, ost och kex kväll. Det ska bli jätte kul, är As taggad! Jag har med mig vindruvor, digestive kex, vitlöksost, Cola (chaufför för kvällen) och mörk mint choklad, mumsigt värre! Jag har dessutom med mig i din vildaste fantasi som vi ska spela under kvällen. Det blir nog jätte kul. Uppdaterar i morgon med en review :p

Hade en bra fredagskväll nu, pusshej xoxo rossakanin <3

Av rossakanin - 25 januari 2013 05:53

Hej, det få läsare som eventuellt är kvar :p Jag vet att jag inte har bloggat på år och dagar men tänkte ge det ett nytt försök. Om jag ska vara ärlig så hade jag inte tänkt att någonsin börja igen, för jag var så less på det, men vad ska man säga, det går i vågor och man ångrar sig :p

Så, vad har ändrats sen jag bloggat sist? Ja, ganska mycket faktiskt, det blir väl så om man inte bloggar på ett tag.

Skolan går bra, bättre än vad trodde det skulle gå. Första terminen är nu avklarad och jag är glad över att klara mig igenom den utan en enda omtenta hängande över mig.

Jag har precis påbörjat en ny kurs, SO1, som är uppdelad i två del kurser. Det berör ämnesdidaktik i religion och i SO. I SO 2 som är nästa kurs, kommer vi ha geografi och historia. Ämnesdidaktik är mer inriktat på hur man undervisar i specifika ämnen.

Jag och Sebastian går starkare än någonsin. Vi har varit tillsammans i 17 månader nu och det känns hur bra som helst! Han har dessutom fått jobb! Det är jätte bra och är känns mycket gladare och friskare nu. Han jobbar ofta men dock inte efter ett planerat schema. Han jobbar och blir inringd av PEMA men det har funkat bra och han tjänar bra med pengar.

Jag tränar mycket på friskis, 4 eller 6 dagar i veckan, varannan vecka kör jag 4 ggr och varannan 6 ggr. Det är as kul och jag har inga planer på att sluta med det på ett bra tag fram över!

Jag det var nog det väsentliga, det kanske dyker upp mer med tiden men det märker vi.

Hade det bra så länge, pusshej xoxo rossakanin <3

Ovido - Quiz & Flashcards