Alla inlägg under maj 2013

Av rossakanin - 29 maj 2013 07:55

Jaha då var det onsdag igen... Jag blir galen på det här. Känner mig knäckt jag orkar inte mer nu. Knappt sovit någon ting dom närmaste två veckorna. Benet gör ont (men bara på natten)! Benet kliar, men över hela benet så man vet inte var man ska klia tillbaka (men bara på natten)!

Detta gör att jag blir jätte dryg, otrevlig och osocial. Försöker därför att isolera mig för andra människor för att dom ska tycka jag är otrevlig.

Men jag vet ju att dålig sömn inte är en ursäkt för att vara otrevlig, men för mig verkar det bara bli så ändå .... :/

Av rossakanin - 28 maj 2013 23:54

Idag har jag varit och gosat med lilla Asta. Gud vad söt! Hundvalpar är ju så sjukt gulliga och super gosiga! VILL HA EN!

Xoxo rossakanin <3

Av rossakanin - 28 maj 2013 07:54

Har inte bloggat på tre dagar. Jag är ledsen för det men det är mycket i skolan och spenderat tiden med att plugga. Platsseminarium idag, inlämning på fredag, Exkursion på tisdag och tenta nästa fredag.

Mitt ena operationssår har blivit infekterat, som jag har börjat ätat antibiotika.

Har dessutom äntligen tagit mina första steg utan kryckor i helgen. Det känns bra, även om det gör lite ont så underlättar det vardagen en hel del.

Idag ska jag grupparbeta, platsseminarium och gå på sjukgymnasten.

Hade bra, puss och kram, xoxo rossakanin <3

Av rossakanin - 25 maj 2013 12:02

Att gå på stan var jobbigare än vad jag trodde, men har man en kusin så fyller 19 och en morsdag som närmar sig, då är man så illa tvungen. Kul att se lite av mänskligheten i alla fall! :p

Av rossakanin - 21 maj 2013 19:47

Två veckor efter operationen och det blev är dags för återbesök! Doktorn tyckte att ärren såg jätte fina ut och han var jätte imponerade av min rörligheten i benet. Besöket gjorde mig jätte optimistisk.

Av rossakanin - 17 maj 2013 19:15

Ikväll blir det grillad och hem gjorda hamburgare, till det blir det pommes med bearnaise sås och skivade grönsaker. Efter det så väntas det familjemys! Härlig fredagskväll!

Puss och kram xoxo rossakanin <3

Av rossakanin - 16 maj 2013 23:42

Ändå sedan min operation så har jag känt mig som en hjälplös invalid, som inte kan göra någonting alls. Idag har jag nått en stor insikt! Mitt liv är faktiskt inte helt slut bara för att jag har brutit benet. Jag kanske inte kan dra ett träningspass på friskis, men det finns fortfarande mycket annat som man kan hitta på att göra...

Av rossakanin - 15 maj 2013 19:19

Har varit helt utmattad hela dagen, eftersom jag glömde ta min kvällsvärktablett och inte kunde sova p.g.a smärtan.

Men vid två ringde min älskling och frågade om jag ville följa med till media markt en sväng. Vi hade en jätte mysig eftermiddag och mitt humör steg ändå upp till himlen. Det är sjukt att något så simplet som att åka till media markt, kan bli något så speciellt.

Jag älskar dig, xoxo rossakanin <3

Ovido - Quiz & Flashcards