Alla inlägg under februari 2013

Av rossakanin - 27 februari 2013 08:09

Kul att min underbara pojkvän väckte mig mitt i natten i går. "älskling, vakna! Det är strömavbrott" genom ögonlocken svarar man "okej sov gott", "kom och hjälp mig!" Så det blev att lunka upp och hålla ficklampan medans Bunsie meckar bland sänkningarna. Men det var nog inte något i den här lägenheten, för det var ju fler hus som var svarta i närheten!

Först krånglar tvn och sen blir det strömavbrott! Det är bevisat, jag kan inte vara ensam hemma, det ger otur!

Av rossakanin - 26 februari 2013 21:26

Neej, nu får det vara nog! Från och med ikväll räcker det. Jag gör slut med honeybuns tv! Eller faktiskt, jag gör slut med all elektronik! Trycker jag på start knappen, så ska tvn starta! Snällt och lydigt, utan bråk!

Av rossakanin - 26 februari 2013 16:31

Känner mig produktiv idag. Dagen började klockan 7 eftersom jag skulle på ett seminarium som började klockan 8:15. Seminariumet var faktiskt givande och jag kände att de andras åsikter gav mig några reella tankeställare, vi hade inte alls tänkt och reflekterat kurslitteraturen på samma sätt. Så det blev lite extra studerande när jag kom hem.

När jag kom hem så lagade jag dessutom lunch och matlåda till min älskling som är på jobbet. Lunch blev biffar och potatis. Matlådan blev korv med mos, på älsklingens begäran.

Efter det tog jag en Power Walk och nu sitter jag på friskis och väntar på ett medelpass med Ingela L.

Hör av mig sen xoxo rossakanin <3

Av rossakanin - 26 februari 2013 07:05

Haha, igår när Sebastian kom hem, så hann jag knappt säga; "hej älskling, hur var det på jobbet?" Innan jag skulle sova. Jag antar att det hör till om man har en pojkvän som jobbar natt. Jag får vänta tills ikväll, då hinner vi kanske umgås lite mer innan det är sovtajm, jag ska ju inte upp lika tidigt på onsdag.

Idag väntas det först seminarium sen lunch med älskling, plugga och sen Friskis. Ska köra ett medelpass men idag får jg inte glömma bort att stretcha. Jag gjorde det igår och det känns i låren idag, vill jag lova!

Ha en bra dag xoxo rossakanin <3

Av rossakanin - 25 februari 2013 18:52

Ja, vad kan man säga! Gud vad jag älskar Friskis! Jag är tillbaka och det känns helt fantastiskt! Känner as skön i kroppen nu så här efteråt, precis som det ska kännas!

Av rossakanin - 25 februari 2013 16:36

Idag smäller det tillbaka till Friskis efter en veckas uppehåll. Snacka om taggad tjej! Det blir ett medelpass med Malin, tänkte att intensiv jympa var lite väl tufft efter en veckas uppehåll. Men nu rullar det i gång igen!

På vägen hem blir det att stanna och handla lite till mig och älsklingen. Han är för övrigt på jobbet ikväll, så det får bli att underhålla mig själv tills det att han slutar vid 22 :p

Nu ska jag dra mig ner mot friskis, ha det bra xoxo rossakanin <3

Av rossakanin - 24 februari 2013 20:47

Kommer ner till Friskis för att gå på det efter längtade yoga passet och så är det inställlt! Det blev bara att åka raka spåret hem igen :(

Av rossakanin - 24 februari 2013 15:37

2:a reklamrundan har mycket jobbigare än den första. För det första så var det mer is och slask och sen så vägde den här veckans reklam dubbelt så mycket. Men nu är jag klar och taggar till yoga ikväll. Idag är den med Johanna E.L Det ska bli en jätte skön avslutning på veckan!

Ovido - Quiz & Flashcards