Alla inlägg under juni 2013

Av rossakanin - 28 juni 2013 15:09

Idag så tittade Jonny Ponny förbi på fika och tittade på lägenheten. Mysigt!

Ikväll kommer en kompis till Sebastian på middag. Det blir kött med potatisgratäng och 3 peppar sås!

Ha en trevlig kväll allihopa xoxo rossakanin <3

Av rossakanin - 27 juni 2013 23:38

Lägenheten blev klar i onsdags och den är hur fin som helst! Jag har bara bott här i två dagar och jag känner mig redan som hemma!

Vi har hunnit få undan det flesta kartonger redan, vi har fortfarande lite små plock kvar att ta itu med. Vi ska fixa matta till vardagsrummet, skruva upp spegeln i hallen och fixa ett hyll plan i trä till vårt vitrin skåp. Det känns faktiskt riktigt bra och jag tror att jag kommer trivs riktigt bra här i många år fram över.

Idag kom dessutom Tamino hit. Vi ska nämligen vara katt vakt i en vecka framöver. Jag skojar inte när jag säger att Tamino kan vara världens roligaste/busigaste katt! Han har hittat på lite blandade hys ändå sen han kom vid ett tiden i dag.

Hade bra, pusshej xoxo rossakanin <3

Av rossakanin - 19 juni 2013 01:52

Matsa berättade i dag att vår lägenhet förmodligen blir klar den här veckan. Det betyder att vi kan börja flytta in på måndag, efter det att vi kommer hem från smögen.

Imorrn ska vi förmodligen åka upp och kolla hur det ser ut. Jag är jätte spänd och uppspelt! Förra gången vi såg lägenheten så var den i ganska dåligt skick. Stora fettfläckar överallt, håll i lammenat mattan och HEMSKA tapeter! Men det är fixat nu och lägenheten ska vara i prefekt form! Jag ser verkligen fram och få se hur fin, jag vet att den är! :D

Av rossakanin - 17 juni 2013 22:29

Idag tog jag första bilturen sen operationen och det kändes as bra. Lite vinkligt kanske men eftersom jag inte har kört på ungefär 7 veckor och det inte gjorde ont i benet, så väljer jag att skylla det på ovan! Jag kände inte av benet ett enda dug. Det känns bra.

Idag har jag dessutom varit hos doktorn och så har jag fikat med Malin. Det var jätte mysigt!

Puss och kram rossakanin xoxo <3

Av rossakanin - 15 juni 2013 12:05

Hade en jätte trevlig kväll igår verkligen. Världens bästaste soffipropp tog studenten och der firades! Hon var så vacker och jag känner mig jätte stolt!

Idag så ska jag på 60 års firande hos en släkting till Bunsie. Så det blir att försöka låtsas vara presentabel flickvän/blivande sambo. Gud vad jag älskar att säga det; blivande sambo!

I alla fall, älsklingen har jobbat natt,inatt så jag ska i alla fall låta honom sova till halv ett innan jag väcker honom. Stackaren, jobbat hela natten sen tvingas gå upp innan han har hunnit sovit knappt någonting! :(

Av rossakanin - 13 juni 2013 14:49

Nu är dom borta... Lösnaglarna är nu borta och jag är lite förvånad att min egna naglar ser så pass bra ut. Funderar på att sluta med lös naglarna och istället försöka vårda mina egna naglar.

Av rossakanin - 12 juni 2013 19:54

Förlåt att jag har bloggat dåligt på sista tiden...

Jag har inte kunnat slita mig från en ny bok som jag läser för tillfället. Har börjat läsa femtio nyanser-triologin, den är väldigt fängslade, man kan knappt lägga ifrån sig den...

Jag har snart läst ut den andra boken.

Av rossakanin - 9 juni 2013 15:16

Hade så sjukt kul i går kväll. Rikigt lyckat party igår! As kul att umgås med Jonny Ponny igen, en helt underbar vän!

Ovido - Quiz & Flashcards